سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محسن عبدی زاده – کارشناس ارشد
مهرداد بزاززاده – عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر
محسن آقاسیدمیرزابزرگ – عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر

چکیده:

هدف ازانجام این مطالعه ارایه روش طراحی سیستم مکش لایه مرزی و بررسی اثرات آن برروی ورودی هوا با جسم میانی برای دبی و ماخ پروازی مشخص و ارتفاع سطح دریا می باشد در اولین قدم ورودی براساس شرایط مورد نیاز طراحی شده و سپس پارامترهای لایه مرزی برروی آن مورد بررسی قرارگرفته و براساس پارامترهای محاسبه شده لایه مرزی سیستم مکنده ای برای ورودی طراحی شده است برای بررسی اثرات سیستم مکنده طراحی شده ورودی دارای سیستم مکنده و بدون مکنده در شرایط طراحی و همچنین درشرایط خارج از طراحی شبیه سازی شده و اثرات این سیستم مکنده برروی کاهش جرم بازیافت فشار کل و محدوده پایداری بررسی گردیده است.