سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش تخصصی سیستمهای هوشمند کامپیوتری و کاربردهای آنها

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

طاهره معینی – دانشجوی کارشناسی ارشد گروه علمی مهندسی کامپیوتر زنجان
مهدی افضلی – استادیار دانشگاه آزاد زنجان
علی علی جماعت – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

چکیده:

جستجو برای خرید کالا در سایت های شبکه های اجتماعی اغلب برای کاربران وقت گیر می باشد سیستمهای تجارت الکترونیک سعی کرده اند به منظور کمک به مشتریان درتصمیم گیری سیستمهای پشتیبانی از تصمیم مبتنی بر وب شخصی شده از قبیل سیستم های پیشنهاد دهنده را معرفی کنند سیستمهای پیشنهاد دهنده پیشنهادهای شخصی شده را براساس تاریخچه خرید مشتریان و علایق آنها فراهم می کند و از این طریق انها را در تصمیم گیری خرید پشتیبانی می کنند تصمیمات خرید معمولا تحت تاثیر نظرات افرادی است که آنها را می شناسیم یا به آنها اعتماد داریم دراین مقاله ما قصد داریم برای کمک به تصمیم گیری خرید کاربران با استفاده از الگوریتم تشخیص انجمن ها در شبکه های اجتماعی کاربرانی که بیشتر با یکدیگر تعامل دارند را خوشه بندی نموده و از خوشه های ایجاد شده در بهبود عملکرد سیستم پیشنهاد دهنده استفاده کنیم با استفاده از مجموعه داده epinion روش خوشه بندی پیشنهادی پیاده سازی شده است نتای جحاصل از آزمون ها بیانگر آن است که درنظر گرفتن خوشه های ناشی از تعامل اجتماعی افراد درشبکه اجتماعی دربهبود صحت سیستم پیشنهاد دهنده موثر است.