سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: همایش منطقه ای علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیورتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

جمیل نیسی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرمشهر – گروه حقوق
نضال مدحج – دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد – باشگاه پژوهشگران جوان

چکیده:

نسل‌های آینده سیستم‌های نرم‌افزاری به صورت توزیع شده و سلتیک را خواهد بود. سرویس گرایی SOA در شیر برای پیاده سازی، استقرا و مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی است . چنین سیستم‌هایی از تعداد زیادی اجزای قابل جایگزینی تشکیل می‌شود که باید در زمان اجرا به قابلیت کشف شدن داشته باشند . این اجزا سرویس نامیده می‌شود. کیفیت سرویس یکی از جنبه‌های مهم در سیستم‌های سرویس گرا است که در آن فراهم کننده‌های سرویس SP مجموعه‌ای از سرویس‌های مرتبط را به مشتریان ارائه می‌دهند و جزئی به نام کارگزار کیفیت سرویس یا QB واسطه گر انتقال سرویس بین SP ها و مشتری‌ها است . بسیاری از SP ها سرویس‌های مشابهی را با عامل‌های عمومی ارائه می‌دهند در حالی که در کیفیت سرویس و هزینه متفاوت عمل می‌کنند. در این تحقیق به مطالعه و بررسی سیستم‌های سرویس گرا پرداخته شده است . گازهای اصلی چرخه حیات چنین سیستم‌هایی که عبارتند از : شناسایی کاندیدای سرویس ، طراحی واسطه سرویس و پیاده‌سازی و استقرار سرویس شرح داده شده‌اند . سپس به مسئله کیفیت سرویس برای کارایی (یعنی زمان پاسخ و توان عملیاتی) پرداخته شده است و معماری کلی QB و تعدادی از پروتکل های مهم آن در انتقال کیفیت سرویس شرح داده شده‌اند .