مقاله ارائه یک مدل جهت تدوین استراتژی با استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره به منظور برتری رقابتی در محیط پویا که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۰ در مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار (مدیریت پرتفوی) از صفحه ۶۱ تا ۸۴ منتشر شده است.
نام: ارائه یک مدل جهت تدوین استراتژی با استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره به منظور برتری رقابتی در محیط پویا
این مقاله دارای ۲۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تدوین استراتژی
مقاله ماتریس SWOT
مقاله فرایند تحلیل سلسله مراتبی گروهی و روش Topsis

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: همتی محمد
جناب آقای / سرکار خانم: میرابی وحیدرضا
جناب آقای / سرکار خانم: فروغی محمداسماعیل

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
شرکت های تولیدی در قرن بیست و یکم با رقابت سرسام آور، توسعه بازارهای نوظهور، عوامل محیطی نامطمئن، تغییر و تحولات فناوری، مشتری گرایی و کاهش عمر محصول روبرو هستند که این موارد شدت و تنوع رقابت را بین سازمان ها افزایش داده است. از مهمترین راهکارها برای مقابله با این محیط پویا، در پیش گرفتن مدیریت استراتژیک جهت بهره گیری از فرصت ها و رویارویی با تهدیدات پیش روی شرکت ها است. از این رو شرکت تولیدی متحدان سحر می کوشد تا با تدوین استراتژی های مناسب به بقا و رشد خود در عرصه پویای رقابت قطعه سازی ادامه دهد.
در این مقاله، ابتدا بیانیه ماموریت شرکت تدوین گردید، سپس عوامل داخلی و کلان محیطی بررسی شد و مهمترین آنها طبق نظر خبرگان تعیین گردید، سپس ماتریس SWOT تشکیل شد و استراتژی های مناسب برای شرکت تولید متحدان سحر اتخاذ گردید، در مرحله بعدی معیارهای اصلی شرکت از طریق روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی گروهی وزن دهی شد و در پایان استراتژی های اتخاذ شده از طریق روشTopsis  اولویت بندی و تدوین گردید.
بر اساس نتایج تحقیق مهمترین استراتژی ها که شرکت را میتواند در این محیط پویا حفظ کنند عبارتند از: بهینه سازی سبد محصولات فعلی شرکت، استقرار پروژه های بازاریابی و فروش و ظرفیت سازی جهت تولید محصولات متنوع و امکان سنجی طراحی محصولات مشترک به منظور استفاده در خودروهای مختلف.