سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نوزدهمین همایش سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

احمد صیادمشهور – کارشناس ارشد مکانیک، دانشگاه گیلان
امیر حاجیلو – دانشجوی دکتری مکانیک، دانشگاه گیلان
کاظم اتشکاری – دانشیار مکانیک، دانشگاه گیلان
نادر نریمان زاده – استاد مکانیک دانشگاه گیلان

چکیده:

در این تحقیق، مدل توربین–گاورنر و بویلر همراه آن برای یک نیروگاه بخار استخراج و یک سیستم کنترل کننده تناسبی-انتگرالی- مشتقی ۱ کلاسیک برای مدل در نظر گرفته شده است. در این موردفشار گلوگاه قبل توربین به عنوان تابع ورودی خطا انتخاب می شود. ماکزیمم درصد فراجهش و زمان نشست برای شدت احتراق و فشار گلوگاه بسیار حائز اهمیت هستند. در این راستا توابع خطای مطلق نمودارهای شدت احتراق و فشار گلوگاه به عنوان توابع هدف انتخاب شده اند. منحنی پارتو بر اساس توابع هدف حاصل شده است که پارامترهای کنترلر برای داشتن یک عملکرد بهتر با کمک این منحنی تعیین شده اند. نتایج برای عملکرد تحت دو بار مختلف نیروگاهی با هم مقایسه می شود