سال انتشار: ۱۳۹۳

محل انتشار: کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

موسی ایمنی – دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، موسسه آموزش عالی الغدیر تبریز، ایران
علیرضا علی نژاد – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، قزوین، ایران
سپیده قاسمیان – دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

چکیده:

نیازهای مشتریان و مهندسین ممکن است منجر به تغییر وضعیت محصول در طول عمر آن محصول شود، که مدیریت کارآمد فرآیند تغییر وضعیت در محصول باعث بالا رفتن بهره وری و رضایت مشتری خواهد شد پژوهش حاضر مدلی دو مرحله ای را ارائه می دهد که در مرحله نخست، طرح خلاقانه ای را برای قطعه جدید ورودی به سیستم با استفاده از ماتریس تناقات و با ترجمه آنها به ۳۹ پارامتر مهندسی تریز و با رفع تناقضات توسط ۴۰ اصل خلاقانه تریز و به کمک فرآیند سلسله مراتب فازی ارائه می دهد. در این پژوهش بهترین طرح با استفاده از AHP فازی انتخاب شده است پس از تعیین بهای تمام شده هدف محصول و غربالگری اولیه تأمین کنندگان براساس آن با توجه به معیارهای موردنظر سازمان شاخص ارزش برای هر تأمین کننده محاسبه شده است. بدین ترتیب تأمین کننده که بالاترین ارزش را برای سازمان دارد، انتخاب شده است.