سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد و مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

کیوان روشن – دانشجوی دکتری، رشته مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
امیرعباس شجاعی – استادیار، رشته مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
مهزیار تقی زاده – دانشجوی دکتری، رشته مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران

چکیده:

مشکل پارکینگ تبدیل به یکی از مسائل عمده در مدیریت حمل و نقل شهری شده است چراکه منابع مکانی شهر محدود و هزینه پارکینگ گران می باشد. به دلیل محدودیت فضای پارکینگ، بسیاری از اتومبیل ها در خیابان زمان های غیر ضروری و انایی بسیاری را هنگام جستجو برای یافتن جای پارک مناسب و انتظار در صف های طولانی جهت پارک و یا بازیابی ماشین خود از پارکینگ ها صرف می کنند. برای مقابله با این محدودیت ها و دادن راه حل هوشمندانه و آگاهی بیشتر به رانندگان در انتخاب تسهیلات پارکینگ ، پارکینگ های طبقاتی هوشمند در اکثر مراکز شهرهای بزرگ احداث شده اند. با توجه به مطالعات اخیر طراحی یاس سیستم جهت سرویس دهی مناسب به خودروها در پارکینگ های طبقاتی هوشمند همواره یس مسأله چالش برانگیز بوده است. ازاین رو هدف این مقاله ارائه مدلی جهت تخصیص خودروهای ورودی با اولویت بندی بر اساس شاخص ۱TDSI در پارکیناگ طبقاتی هوشمند، باهدف کمینه سازی مدت زمان سرویس دهی سیستا و متاقباً کاهش میزان اتلاف انرژیی می باشد.