سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نخستین کنفرانس ملی انرژی، فناوریهای خودرو، توسعه پایدار

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

محمدمهدی حسینی بیوکی – دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه تحصیل
مهدی زارعیان جهرمی – دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه تحصیل
مسعود رشیدی نژاد – دانشیار، بخش مهندسی برق، دانشگاه شهید باهنر کرمان،کرمان، ایران
روح اله فدایی نژاد – استادیار، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر،دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنع

چکیده:

این مقاله سعی در ارائه مدل احتمالاتی حضور و عدم حضور خودروهای برقی در بهبود بهره برداری از سیستم های قدرت دارد. خودروهای برقی می توانند به عنوان بارهای کنترل شده برای مسطح سازی سطح تقاضا در زمان های غیر از اوج مصرف و به عنوان وسیله ای به منظور تولید و ذخیره سازی انرژی در طول روز برای ارائه انرژی برق به شبکه قدرت در ساعات اوج مصرف برق به کار روند. در همین راستا در دست داشتن اطلاعات دقیقی از وضعیت حضور این خودروها در پارکینگ های بزرگ شامل این خودروها برای بهره بردار سیستم قدرت ضروری به نظر می رسد که این امر با مدل سازی دقیق توسط شبکه عصبی میسر می باشد. با در دست داشتن تعداد خودروهای حاضر در پارکینگ و ظرفیت ذخیره سازی هر کدام می توان، توان در دسترس در هر ساعت و دقیقه از شبانه روز به منظور انتقال به شبکه را به دست آورد که با استفاده از آن بهره بردار شبکه می تواند از این ظرفیت بالقوه برای خدمات جانبی شبکه قدرت استفاده نماید