سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی آموزش در ایران ۱۴۰۴

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

فاطمه بنان زاده – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور
سعید آیت – عضو هیات علمی گروه علمی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه پیا

چکیده:

هدف اصلی این مقاله بررسی مسأله آینده آموزش و یادگیری، راههای تحول بنیادین در آموزش و پرورش و فرصت های پیش رو است. این مقاله با استفاده ازنتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۰ توسط موسسه مطالعات آینده نگر فناوری، مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا (JRC –IPTS ) ارائه شد، تهیه شده است. در این تحقیق به یک مدل پویای آموزش مبتنی بر شبکه های اجتماعی و ابزارهای وب ۲ به عنوان راهکاری برای افزایش کارامدی آینده یادگیری پرداخته است. این مقاله شامل دو بخش اصلی میباشد: بخش اول شامل بیان ویژگی راههای تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تغییرات اصلی است که باید در ۱۵ سال آینده در آموزش و پرورش رخ دهد و بخش دوم، ارایه یک مدل اجرایی برای آموزش با استفاده از نقش شبکه های اجتماعی در آینده یادگیری میباشد.