سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: هفدهمین کنفرانس سراسری شبکه های توزیع نیروی برق

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

محبوبه محمودی – شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان
سیاوش واحدی – شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان

چکیده:

به منظور جبران خسارت وارده به لوازم و تأسیسات برقی مشترکین در مقابل حوادث مربوط به اتفاقات شبکه ناشی از عدم وجود تجهیزات حفاظتی مناسب نظیر برقگیرها ، عملکرد غیراصولی بای غیراستاندارد سیستم شبکه و پست‌ها و تأسیسات عمومی برق و اشتباهات مأمورین برق و جلب رضایت مشترکین ، تغییر روش سنتی و سلیقه‌ای به روش علمی و سیستمی کاملاً محسوس و ضروری می‌باشد. به کمک ابزارهای فناوری اطلاعات و با استفاده از نرم‌افزار مناسب و کاربردی می‌توان سیستم مناسبی طراحی نمود. از این رو مقاله حاضر مدلی را با هدف افزایش رضایت مشترکین و همچنین کاهش هزینه‌های شرکت‌های توزیع برق و تجزیه و تحلیل حوادث و ارائه راهکارهای پیشگیرانه، ارائه می‌نمایند .