سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

یزدان خوش جهان – کارشناس ارشد مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
محبوبه گل پسند – دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع موسسه غیرانتفاعی اندیشمند لاهیجان

چکیده:

اعتبار سنجی مشتریان از جمله موضوعات مهمی میباشد که در دنیای امروز مورد بحث و توجه بانکهااقرارگرفته است علم ریاضیات با استفاده از مدل های مختلف همچون رگرسیون احتمال قصور یا عدم قصور در پرداختها را محاسبه کرده و با توجه به آن مشتریان را رتبه بندی می کند در این مقالهرویکرد جدیدی برای اعتبارسنجی مشتریان ارائه خواهد شد رویکرد ارائه شده بر اساس منطق هازی می باشد که حقایق، نه به صورت صفر و یکی، بلکه به صورت طیفی خاکستری از واقعیتها مورد بررسی قرار می گیرد ورودی سیست هازی،متغییرهای ۵c و خروجی آن، دسته بندی مشتریان براساس خوش حسابی می باشد