سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش تخصصی سیستمهای هوشمند کامپیوتری و کاربردهای آنها

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

شری شیرین بیک مهاجر – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات
هومن تصدیقی – عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف
طه مکفی – کارشناس مهندسی صنایع

چکیده:

امروزه اینترنت به یکی از ابزارهای مهم در همه عرصه های زندگی بشر تبدیل شده است . وجود انواع مقالات علمی، کتب و سایر منابع الکترونیکی در اینترنت در عرص ههای علمی و تحقیقاتی به طور گسترد ه ای توسط محققان و دانشمندان سراسر دنیا مورد پذیرش قرار گرفته است. در این راستا سایت سیویلیکا با دارا بودن بیش از ۱۵۰۰۰۰ مقاله ی داخلی و خارجی در زمین ههای مختلف علمی، یکی از محبوب ترین مراجع به منظور سهولت دسترسی به این منابع ارزشمند است. هدف این مقاله بکارگیری تکنیک های داده کاوی برای رده بندی و تحلیل رفتار مشتریان این سایت به منظور شناخت بهتر آن ها و در نتیجه بهبود خدمات ارائه شده و تدوین استراتژی های بازاریابی می باشد. ما در این مقاله روشی را جهت بخش بندی و ارزش گذاری مشتریان بر اساس سابقه ی خرید آن ها با استفاده از روش CRISP-DM و نرم افزار داده کاوی ۱۲٫۰ Clementine توصیف خواهیم نمود.