سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی، تعاون، جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

فریبا حنیفی – استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، دانشکده علو
اکبر ماهوتی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، دانشکده علوم ت
فرهاد اکبرپور – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، دانشکده علوم ت

چکیده:

با توجه به خصوصیات هزاره سوم و تغییرات شتابان در زمینه فناوری اطلاعات، قواعدی وجود دارد که انطباق با آن ها، انسان ها را آسانتر و با ضریب اطمینان بالاتری به اهداف می رساند. به نظر می رسد کاربرد قوانین فناوری اطلاعات، مزایای آن و طرح ایده دورکاری برای رفع بسیاری از مشکلات ناشی از سبک بوروکراسی حاکم در شیوه سنتی، مانند کاغذ بازی های اداری، وقت گیر بودن، هزینه بر بودن رفت و آمدها و …انسان امروز را برآن داشته با با استفاده از مزایای فناوری با عناوین گوناگون مانند دورکاری، و کارآفرینی به فکر برنامه هایی برای دستیابی آسانتر به اهداف خود باشد. این قاعده در مورد مسائل آموزشی انسان ها نیز صادق است، زیرا خانواده ها همواره در زمینه برنامه های آموزشی فوق برنامه درسی فرزندان خود نگرانی هایی دارند و علاوه بر آسیبهای اجتماعی ناشی از رفت و آمد آن ها، هزینه های زیادی را متقبل می شوند، از رویکرد دیگر برای دستیابی به اهداف انسان امروز کارآفرینی، دورکاری و فناوری اطلاعات در دنیای امروز در هم تنیده اند، بنابراین در مقاله حاضر مولفان درصددند تا پس از مروری بر مفاهیم فناوری اطلاعات، دورکاری و کارآفرینی و مزایا و اهداف هر یک، اهم نتایج تحقیقات انجام شده در مورد دورکاری و فناوری اطلاعات را مرور نموده و بر مبنای اهداف آموزشی که پایه و اساس هر توسعه ای در کشور محسوب میشود، طرح پورتال آموزش خصوصی مجازی را ارائه نمایند.