سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در ایران

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

علیرضا اربابی – دانشگاه سیستان و بلوچستان،
ابوالفضل میر –

چکیده:

این مقاله به بررسی زیر ساخت های مخابراتی کشور برای پیاده سازی شبکه های سلولی مبتنی برCloud gamingمی پردازد.این نوع شبکه ها با استفاده از فناوری رایانش ابری،بدون در نظر گرفتن محدودیت های سخت افزاری دستگاههایی از جمله تبلت ها،تلفن های هوشمند ویا حتی تلفن های همراه ،امکان اجرای بازی هایی با گرافیک سنگین را برای این قبیل دستگاه ها فراهم می کند.ارسال و دریافت ویدیو با سرعت مناسب ازجمله ملزومات پیاده سازی این نوع شبکه هاست که با پیوستن ایران به کشورهایی که از نسل سوم شبکه مخابراتی۳G استفاده می کنند عملا امکان ارائه پهنای مورد نیاز این نوع شبکه ها فراهم آمده است ،که در بخش اصلی مقاله به بررسی استاندارد هایی از شبکه۳G وسایر شبکه هایی،که پهنای باند مورد نیاز برای پخش جریانی ویدیو روی دستگاه های همراه را فراهم می آورند ، خواهیم پرداخت.