سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

اسماعیل عزیزخانی – کارشناس ارشد هواپیماسازی جمهوری اسلامی ایران
محمد رضوانی جونقانی – کارشناس ارشد هواپیماسازی
حمید جهانیان نجف آبادی – کارشناس ارشد هواپیماسازی
حمیدرضا محمدخانی – کارشناس ارشد هواپیماسازی

چکیده:

در این نوشته بهینه سازی (طراحی) ملخ بر اساس تئوری گردابه های مارپیچ جهت کمینه کردن پسای القایی (و بیشینه کردن تراست) به ازای یک خروجی توان موتور مشخص، انجام شده است. در ابتد ا مدل ریاضی جهت گسسته سازی معادلات غیر لزج و همچنین تصحیح آنها برای مدل لزج ارائه می شو د. نهایتا توزیع سیرکولاسیون، سرعت های القایی، وتر و گام هندسی در طول پره ملخ با تعداد دلخواه پره به دست می آید. در این نوشته برای فرآیند طراحی از زبان ویژوال فرترن جهت تدوین کدها استفاده شده است. با ساخت نمونه از ملخ طراحی شده و تست تونل باد میزان تراست تولیدی ملخ صحت سنجی شد. میزان تراست به دست آمده توسط تئوری گردابه ا ی تطابق خوبی با نتایج آنالیز عددی و نتایج تجربی ملخ طراحی شده در نقطه طراحی دارد