سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: همایش منطقه ای اخلاق اجتماعی از منظر قرآن و عترت

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

نسرین آجدانی – کارشناس تربیت معلم قرآن مجید، دانشکده علوم قرآنی شاهرود، عضو انجمن
سیدمحمد طباطبایی – دکترای قرآن و علوم تربیتی- عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه

چکیده:

این مقاله به بررسی اخلاق و روش های صحیح تربیت در دوران کودکی از دو دیدگاه اسلام و روان شناسی پرداخته است. روشهای بررسیشده شامل:راه کاهای تربیت و روش های تربیت اجتماعی کودک که شامل: روش یادگیری اجتماعی (سرمشق گیری)، بازی، همدلی، تنبیهو الگویابی جنسیتی می باشد. یافته های این تحقیق نشان می دهد که: در اسلام تربیت، به معنای رشد دادن عمل الهی ومعنویاست.انسان در چنین روندی، بر اساس فطرت الهی، به سوی مقصد سیر می کند.