سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

مریم قائدی – دانشجوی دوره کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه مازندران،

چکیده:

مراکز رشد، محیط های حفاظت شده ای هستند که شرکت های کوچک از طریق آن ها می توانند به منابع دست پیدا کنند، دانش را به اشتراک بگذارند و شبکه های همکاری با سایر کارآفرینان ایجاد کنند. دانشگاه کارآفرین جدا از افراد، شرکت ها را نیز مورد پذیرش و حمایت قرار می دهد و سپس فارغ التحصیل می کند. این همان واقعیت جاری در مرکز رشد است. تجاری سازی تحقیقات فرآیندی است که دانش تولید شده در دانشگاه ها و سازمان های تحقیقاتی را به محصولات قابل عرضه در بازار تبدیل می کند که مستلزم همکاری و تعامل جدی مراکز آموزش عالی و سازمان های تحقیقاتی وابسته به دولت، شرکت های صنعتی، سازمان های مالی و سرمایه گذاری، کارآفرینان و افراد علمی می باشد .در نوشتار حاضر پس از بیان تعریفی مختصر از دانشگاه بصورت عام و دانشگاه کارآفرین بصورت خاص، به معرفی، تشریح وتبیین مرکزرشد بعنوان بستری برای تجاری سازی دانش و تکنولوژی دانشگاهی پرداخته شد ودر پایان نتیجه گیری گردید که مهمترین هدف آموزشهای کارآفرینی، تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانهای تازه تأسیس و نیز سازمانهای موجود در قالب کارآفرینی مستقل و سازمانی است تا بتوانند کالاها یا خدمات مورد نیاز جامعه را تأمین نماید