سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی شش سیگما

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

افشین شهباززاده –

چکیده:

با توجه به نیاز روزافزون بازار برای افزایش رضایت مشتری ، کیفیت و کاهش قیمت تمام شده محصول ، خصوصا درزمینه تولید قطعات صنعت خودرو و بررسی های به عمل آمده در این زمینه درجلسات بازنگری مدیریت برآن شدیم کهحرکتهایی را در راستای نیل به اهداف مذکور و بهبود فرآیندها انجام دهیم . متدها و روش های گوناگون مورد بررسی قرار گرفت و بخاطر موفقیت های روز افزون شش سیگما در صنایع مختلف وتمرکز ویژه ای که این متدولوژی برنتایج مالی پروژه های بهبود داشت ، شش سیگما به عنوان راهکار اصلی برگزیده شد . در ادامه کار با تعیین شدن چند خواسته اصلی سازمان مقرر شد که تیم های بهبود برای تامین این خواسته ها شش سیگما را به کار گیرند . یکی از این خواسته ها کاهش ضایعات بود و در این مقال سعی بر ان است که مختصری از روند دستیابی به این هدف باستحضار برسد . ذکر این نکته ضروری است که بکارگیری شش سیگما بخاطر تجزیه و تحلیل عمیق و پیچیدگی های خاصی که در اجرا دارد بدون همراهی افراد مجرب که احاطه کامل به موضوع دارند ، بسیار سخت می باشد