سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: سومین کنفرانس ملی سازه و فولاد و اولین کنفرانس ملی سازه های سبک فولادی (LSF)

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

محسن حبیب الهی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران_زلزله،دانشگاه آزاد اسلامی شهرکر
غلامرضا قدرتی امیری – عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران
رضا کرمی محمدی – عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چکیده:

پلهای جداسازی شده با استفاده ازجداگرهای لرزه ای نسبت به زلزله های دورازگسل پاسخ بسیارمناسبی دارند بدین معنی که با جدانمودن این پلها میزان شتاب وارده برعرضه و همچنین جابجایی نسبی عرشه نسبت به پل جدانشده کاهش مییابد این موضوع درپاسخ این پل ها نسبت به زلزله های نزدیک گسل دیده نمی شود با بررسی رکورد زمین لرزه های نزدیک گسل مشاهده شد که این زمین لرزه ها نسبت به زمین لرزه های دورازگسل تغییر مکان های شدیدی را تولید می کنند که می تواند سیستم جداسازی را به شرایط بحرانی ببرد لذا برای جلوگیری ازاین رخداد لازم است ازسیستم مضاعفی مانند میراگرهای الحاقی جهت اصلاح پاسخ پلهایی که تحت این زمین لرزه ها قرارمیگیرد استفاده نمود دراین تحقیق سعی خواهد شد تا این معایب با استفاده ازمیراگرهای الحاقی برطرف گردند و به یک پاسخ مناسب برای این پل ها دست یافته شود.