سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی علوم شناختی در تعلیم و تربیت

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

سیدمحسن حجت خواه – استادیار گروه روانشناسی و مشاوره دانشگاه رازی کرمانشاه
محسن درکه – دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی ارشد – روانشناسی دانشگاه رازی کرمانش
جواد محمدی – کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
حمید ارژنگ – دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی

چکیده:

اضطراب امتحان نوع شایعی از اضطراب عملکرد است. این نوع اضطراب می تواند باعث کاهش کارآیی شود، روشهای درمان شناختی- رفتاری و روش حل مسئله می تواند از روشهای مؤثر بر کاهش این اختلال باشد. هدف از اجرای پژوهش حاضر اثر بخشی درمان شناختی- رفتاری و روش حل مسئله بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان پسر دبیرستانهای شهر کرمانشاه می باشد.