سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

سیدمحمدباقر علیزاده – دانشگاه تبریز دانشکده مهندسی مکانیک
موسی رضایی – دانشگاه تبریز دانشکده مهندسی مکانیک
حسن تیموری – کارشناس ارشد مکانیک هسا

چکیده:

با توجه به کاربرد روزافزون کامپوزیت ها درصنایع هوافضا مانند بال و بدنه و نیز ملخهای کامپوزیتی بررسی اثر ترک برخصوصیات مکانیک این مواد مانند پارامترهای ارتعاشی مورد توجه قرار گرفته است درمقاله حاضر هدف بررسی اثرات ترک سطحی برروی شکل مودهای ارتعاشی و فرکانس طبیعی تیرکامپوزیتی بوده تا با بررسی این ارات عیوب موجود در تیر قابل شناسایی باشد ابتدا از طریق تئوری کلاسیک مشخصات ارتعاشی تیر کامپوزیتی سالم بررسی شده و با اضافه نمودن محدودیت های ناشی از ترک اثرات تغییر در رفتار ارتعاشی تیر ناشی از این محدودیت ها بررسی میشود در انتها جهت مقایسه و بررسی صحت انجام محاسبات نتایج تست آزمایشگاهی نمونه ساخته شده با نتایج تئوری کلاسیک و اویلر مقایسه می گردد.