سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: دهمین کنفرانس سالانه انجمن کامپیوتر ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

ناصر قاسم آقایی – دانشکده فنی مهندسی دانشگاه اصفهان
اعظم ربیعی –

چکیده:

مساله فوتبال روبات ها یکی از سیستمهای چندعاملی بسیار پیچیده است که درآن عاملها نقش بازیکنان فوتبال را ایفا می کنند این سیستم دارای محیطی با ویژگی هاینویزی تعاملی بلادرنگ و رقابتی است از آنجایی که هدف اصلی یک مسابقه فوتبال گل زدن است برای یک عامل فوتبال روبات ها مهم است که یک سیاست یا تکنیک واضحی در مورد چگونگی به ثبت رساندن یک گل در یک موقعیت خاص داشته باشد پارامترهای بسیارزیادی در تعیین نتیجه یک شوت به سمت دروازه دخیل هستند از بین این پارامترها تیم شبیه سازی UVA TRILEARN دو پارامتر مهمتر را برای این مهارت درنظر گرفته است این مقاله گسترش سیاست استفاده شده دراین تیم را با درنظر گرفتن دو پارامتر مهمدیگر و با استفاده از روش یادگیری تقویتی شرح میدهد.