سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: همایش شیوه های نوین در مدیریت مدارس در هزاره سوم

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

فروزان الهی – کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی
فرامرز ملکیان – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
مریم اسلام پناه – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

چکیده:

هدف کلیه کسانی که دست اندرکار آموزش و پرورش هستند به حداکثر رساندن احتمال موفقیت تحصیلی دانش آموزان است یک ابزار عمده و سودمند برای رسیدن به این هدف استفاده ازمداخلات روانی – تربیتی به منظور فراگیری و استفاده از مهارتهای مطالعه است مهارتهای مطالعه فنون ویژه ای هستند که از آنها برای اکتساب نگهداری و نمایش اطلاعات استفاده می گردد مهارتهای مطالعه را میتوان به عنوان شیوه های حل مساله در نظر گرفت در فرایند اکتساب مهارتهای مطالعه دانش آموزان می توانند از نحوه ی یادگیری بهتر آگاه شوند و مسئولیت پذیری بیشتری در امر یادگیری به عهده بگیرند عملکرد تحصیلی به شدت تحت تاثیر آگاهی دانش آموزان از فنون مناسب در مهارتهای مطالعه است هدف این مقاله آموزش مهارت مطالعه – یک رویکرد جامع در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان است مهارت مطالعه بخش ناپیدایی از یک برنامه تحصیلی هستند.