سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: ششمین همایش سراسری علوم پایه

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

مجید مهدی زاده آلاشتی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر- عضو باشگاه پژوهشگران جوان
بهرام عاقلی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر-عضو باشگاه پژوهشگران جوان

چکیده:

این مقاله مروری بر آثار گذشته در مورد دلایل مربوط به آموزش ریاضی دارد که به صورت طبقه بندی معین شده و راه های روانشناسی آن (پلاتونیزم، امپیرسیزم) کاربردهای ساختاری (لوگونیزم، فورمالیزم، سازمانی) و کاربردهای اجتماعی (انتولوژی، نظام اکشماتیک) آن در ریاضیات معین شده است. همه این دلایل را میتوان به عنوان شکل موثری در زمینه یادگیری علوم بررسی کرد. بشر تونسته است که اطلاعاتی را در این رابطه بدست آورد و آن را مورد بررسی قرار دهد که آموزش آن باعث حل پاره ای از مسائل پیشرفت اطلاعات شناختی می گردد.