سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی آموزش در ایران ۱۴۰۴

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

سمیه صباغیان – کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی
محمد جواد لیاقت دار – دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
احمد – استادیار گروه روانشاسی دانشگاه اصفهان

چکیده:

تاثیر یادگیری بر پیشرفت آدمی بر کسی پوشیده نیست.برخلاف گذشته که تصور می شد توانایی یادگیری هر فرد تابعی از میزان هوش و استعداد اوست.اخیراً این نظریه بیان شده که ، با وجود نقش تعیین کننده عوامل ذاتی هوش و استعداد در یادگیری ، عوامل غیر ذاتی نیز در این رابطه مهم قلمداد می شوند.یکی از این موارد «راهبردهای شناختی و فراشناختی» است.آموزش گران موظفند تا دانش آموزان را نسبت به این راهبردها آگاه و در شناسایی آن ، به دانش آموزان کمک کنند.در مقاله ی حاضر راهبردهای یادگیری ، چگونگی آموزش آن به دانش آموزان و راهکارهایی برای آموزش این راهبردها توسط آموزگاران ارائه خواهد شد.روش جمع آوری اطلاعات به صورت منابع کتابخانه ای ، مجلات و مقالات علمی می باشد.