مقاله آموزش حقوق شهروندی به جوانان با تاکید بر مجمع های محلی ارزیابی و پژوهش به عنوان یک راهکار عملی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۲ در مطالعات جامعه شناختی شهری (مطالعات شهری) از صفحه ۲۳ تا ۵۶ منتشر شده است.
نام: آموزش حقوق شهروندی به جوانان با تاکید بر مجمع های محلی ارزیابی و پژوهش به عنوان یک راهکار عملی
این مقاله دارای ۳۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آموزش شهروندی
مقاله یادگیری
مقاله فعالیت های اجتماعی
مقاله مجمع محلی ارزیابی و پژوهش

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: ربانی خوراسگانی علی
جناب آقای / سرکار خانم: کیان پور مسعود

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این مقاله ضمن مرور اجمالی مباحث نظری درباره مقوله آموزش شهروندی، تلاش می شود مدلی تجربی برای آموزش حقوق و وظایف شهروندی به جوانان معرفی گردد. در این راستا، تاسیس «مجمع های محلی ارزیابی و پژوهش» به عنوان نوعی برنامه عملی برای آشنا ساختن جوانان با حقوق و وظایف خود به عنوان شهروند و در نهایت وارد کردن آنها به زندگی شهروندی پیشنهاد می شود. در خاتمه نیز عملکرد چند نمونه تجربی از چنین مجامعی که در کشورهای آمریکا و انگلیس تاسیس شده و به فعالیت مشغولند برای مثال ذکر می گردند. روش تحقیق این مقاله روش اسنادی و کتابخانه ای است. نتایج بحث نشان می دهد که درگیر کردن جوانان در امور و فعالیت های مدنی از طریق مجمع های محلی ارزیابی و پژوهش، می تواند ضریب مشارکت شهروندان را در جامعه افزایش داده و آن ها را از کنشگرانی منفعل به شهروندانی فعال که خود مدیریت اجتماع شهری و سرنوشت خویش را در دست می گیرند، مبدل کند.