سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: همایش شیوه های نوین در مدیریت مدارس در هزاره سوم

تعداد صفحات: ۳۰

نویسنده(ها):

مریم اسلام پناه – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
سمیه اسلام پناه – دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار مقطع کارشناسی

چکیده:

یکی از مهمترین ویژگیهای عنصر اخیر شتاب فرایند تحولات تکنولوژی اجتماعی و … در آن است نوآوری در فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصتهای جدیدی را برای تمام موسسات آموزش کشورهای توسعه یافته فراهم نموده است استفاده از این فرصت ها و بکارگیری فناوری روز این موسسات را در نیل به اهدافشان بهتر و پیشروتر ساخته است افزایش تقاضا برای آموزش تنوع انتظارات مردم از مراکز اموزشی تاسیس مراکز آموزشی جدید و رقابت بین آنها از جمله چالشهایی بوده استکه نظام آموزش جهان را به سوی آموزش مجازی متمایل کرده است نظام آموزش ایران نیز با برخی از این چالشها مواجه شده است و نمی تواند همچنان متکی بر شیوه های سنتی در آموزش باشد از آنجایی که آموزش مجازی می تواند یک هدف استراتژیکی باشد و در بالا بردن کیفیت آموزش تاثیر فراوان بگذارد این مقاله به مصرف آموزش مجازی تاریخچه ی آن در ایران و جهان ویژگیهای آموزش مجازی جایگاه و هدف آن علل پیدایش و موانع و مشکلات و در انتهابه ارائه راهکارها و پیشنهادها می پردازد.