سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نخستین همایش آسیب شناسی آموزش سازمانی

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

مهدی شریعتمداری – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
آزاده عادل نژاد – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی

چکیده:

برگزاری دوره های آموزشی با توجه به صرف هزینه و وقت کارکنان تاثیر بسزایی از خود نشان نمی دهد این مساله به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل را میتوان به دو بخش عمده تقسیم نمود عوامل زیرساختی و عوامل فرآیندی این مقاله برآن است که عواملی که باعث ناکارآمدی نظام های آموزشی در سازمان های بزرگ درایران شده اند را برشمارد با توجه به فرایندهای بخش آموزش و بسترهای اجرایی آنها مشکلات درهرزمینه بیان شده است فرآیندهای آموزشی عبارتنداز: تدوین استراتژی آموزشی و نیاز سنجی آموزشی، طراحی و برنامه ریزی آموزشی، اجرای برنامه آموزشی، نظارت و ارزیابی برنامه های آموزشی